KENYATAAN MEDIA

BALU MENDIANG PI BALA, A. SANTAMIL SELVI

Pada hari ini, saya telah melihat dan dimaklumkan oleh bebetapa pihak bahawa kenyataan akhbar yg Saya buat semalam telah dimunipulasikan oleh pihak pro-pembangkang.

Oleh itu, saya sekali lagi ingin menegaskan bahawa tujuan saya berjumpa dgn Ramesh Rao iaitu Presiden Pertubuhan Minda & Sosial Prihatin (PMSP) adalah utk meminta bantuan kewangan pelajaran Anak-Anak Saya dan sedikit bantuan sara hidup.

Ini adalah kerana pihak-pihak yang saya sebutkan semalam (PKR) tidak menunaikan janji mereka kepada saya dan anak-anak.

Saya, selepas kematian suami saya. Mereka berjanji untuk membantu kami tetapi sama sekali tidak berlaku.

Soalan provokasi oleh Pemberita ABC news smlm menyebabkan Saya hilang sabar. Malah soalan mereka amat mengelirukan.

Ingin saya perjelaskan bahawa kes tuntutan kerugian yang saya buat tempoh hari adalah dari cadangan dari Peguam Amrik serta beberapa pemimpin PKR yg lain, manakala saya hanya menuruti cadangan mereka atas sebab desakan hidup.

Berkaitan dengan isu Akuan Bersumpah (SD) pertama mendiang suami saya, PI Bala, saya cuma dimaklumkan sahaja, biar pihak mahkamah yg tentukan sama Ada isi kandungan SD itu terpakai atau tidak menurut peruntukkan undang-undang negara kita.

Berkaitan isu minta maaf saya terhadap isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, saya dengan ini sekali lagi memohon maaf di atas keterlanjuran Saya menuduh Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah membunuh suami saya.

Pada ketika itu, saya di dalam keadaan marah dan kecewa serta hilang pertimbangan. Ingin saya ulangani dan memperingatkan bahawa cukuplah, hentikanlah permainan politik yg ingin mempergunakan mendiang suami Saya dan kami sekeluarga.

Saya dan anak-anak harus meneruskan kehidupan Sekian terim kasih.

Untuk keterangan lanjut sila hubungi Zakwan Ansari – 018-230-0502⁠⁠.

Leave a Reply

